Bacheloroppgave 2017
Studium: IT-St¿ttet Bedriftsutvikling

 

Tittel - norsk: ÇHvordan kan en chatbot bidra til en bedre bankhverdag for kundeneÈ
Tittel - engelsk: ÇHow can a chatbot contribute to better banking for customersÈ

Oppgave nr.:53E

Oppgavestiller: EVRY AS Ð Trondheim

 

Kontaktperson: Marianne R¿nningen

 

Telefon: +47 478 97 881

E-postadresse: Marianne.Ronningen@Evry.com

 

Postadresse: Sluppenvegen 17A, 7037 Trondheim

Studenter: Mats Even L¿demel, Christer Endre Kartum

Veileder ved NTNU: Torstein Elias L¿land Hjelle 

 

Sammendrag: Temaet i denne bacheloroppgaven er hvordan kan en chatbot bidra til en bedre bankhverdag for kundene. FormŒlet var Œ kartlegge hva potensielle brukere mener om en slik tjeneste. Den innhentede informasjonen har blitt gjort gjennom kvalitative og kvantitative unders¿kelser, samt fra relevante emner fra studiet, rapporter og artikler. Sammen har dette dannet grunnlaget for empiri, analyse og konklusjon

 

Abstract in English: The theme of this bachelor thesis is how can a chatbot contribute to better banking for customers. The purpose is to determine what potential users think about such a service. The collected information has been made through qualitative and quantitative research, as well as from relevant topics of the study, reports and articles. Together they have formed the basis of empirical data, analysis and conclusion.


NŒr ikke annet er avtalt, eier studenter selv den IPR (immaterielle rettigheter) de skaper som en del av studier/studieopphold ved IDI Kalvskinnet. Alle resultater er Œpent tilgjengelig. Opphavsretten reguleres av ndsverksloven. Avtaler som inngŒs mellom IDI Kalvskinnet og studenter skal som minimum sikre instituttet rett til Œ bruke generert IPR til utdannings- og forskningsformŒl. IDI Kalvskinnet skal ogsŒ motta en vurderingskopi av resultatet av arbeidet som benyttes til vurdering. Marker med kryss det som gjelder denne oppgaven:

 

  X

Normalsituasjonen: Studentene har selv alle rettigheter knyttet til resultatet fra bacheloroppgaven, med de unntak som er beskrevet over.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Oppdragsgiveren har rettighetene og kan utnytte produktet kommersielt og videreutvikle produktet/metoden. Instituttet vil ikke utnytte produktet kommersielt, men vil kunne arbeide videre med den grunnlagskompetansen som er vunnet gjennom prosjektet, som beskrevet over.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Resultatene fra arbeidet legges ut som OpenSource iht lisens

__________________________________ (Se http://creativecommons.no/lisenser.

 

 

Avvik fra normalsituasjonen: Programvare utviklet som del av bacheloroppgaven er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter.

 

Avvik fra normalsituasjonen: Alle resultater fra arbeidet er sperret og kun tilgjengelig etter avtale med oppdragsgiver/studenter. (Vurder om det i stedet er tilstrekkelig Πkrysse av punktet over).